Nu var det dags att skriva igen!

Nu var det val tre veckor sedan eller nagot sadant sedan jag skrev har sist. Sa jag ska forsoka att beratta vad jag gjort under den har tiden.
Var till Spanien ( Murcia ) i en vecka, akte upp till Dublin pa lordagen den 23 for att spendera natten dar. Traffade Cora (Joyce syster) och hennes barn Rebecka och Emily. Vi blev bjudna pa middag och vi at grillat och efter det blev det bjornbarspaj med gradde. Hade det jattetrevligt och nar klockan borjade bli atta akte vi hem till Joyce foraldrarshus dar vi spenderade natten.
Sa pa sondag klockan 12.00 akte vi till flygplatsen, sedan nagra timmar senare oppnades flyplansdorren och en vagg av varme kom i mot en nar man klev ut genom dorren. Darefter tog vi en taxi till hotellet tog oss ungefar 10 minuter. Sa nar vi checkat in och lamnat sakerna i rummet gick vi direkt ner till havet och badade. Den var sa varmt i vattnet sa att man knappt kunde svalka ner sig dar i men det var skont med varme och inget regn for en gangs skull.
Hade en hel vecka med massa sol och bad, barnen holl pa att dranka mig flera ganger men det gjorde inte sa mycket. Var in till Murcia en dag och kollade runt, var stek heta 40 grader sa det var lite for varmt vid det tillfallet men annars var det behagligt ( var ganska frusen nar man kom tillbaka till Irland igen ) Vi akte pa en bat tur en kvall runt oarna , jatte trevligt och massa fiskar i vattnet. Tog unefar tva timmar och hela turen var pa spanska sa man satt och forsokte lista ut vad guiden sa for nagot.
Nar vi kom tillbaka pa land igen var det beach volleyboll pa stranden och barnen ville stanna och titta en stund, duktiga var de i alla fall.
En natt sa slutade ac i rummet att fungerade och jag kan saga att jag sov inte sa mycket den natten i alla fall. Sa vi var ner till receptionen nasta dag och sa till att de var tvunget att bli fixat annars hade man inte kunnat sova alls de reseterade natterna.
De sista tva dagarna sa bodde vi praktiskt taget vid poolen. Och var vi inte vi poolen sa var vi vid havet och byggde sandslott och snorklade i havet.
Sa efter en vecka sa pa sondag morgon klev man upp och packade och tog ett dopp i poolen innan vi dar efter tog en taxi till flygplatsen. Efter 3 timmar i planet landade man pa Irland igen och tro det eller ej men efter 5 minuter i bilen borjade det regna.
Vi kom hem till garden strax efter tolv och da var man helt slut och slangde sig i sangen pa en gang.
Dagen efter var man skapligt trott och man gick pa all extra energi som man hade kvar i kroppen. Vadret gjorde inte saken battre men man overlevde dagen och veckan ocksa!

Nu ar det i mitten av september och man marker att det borjar bli host. Nagra bruna lov ligger pa marken och det luktar annorlunda i luften. Trotts det sa har vi haft valdigt bra vader den senaste veckan, soligt och jag har gatt runt i shorts ( tro det eller ej ) !
Nu pa dagarna sa har jag Gabriella ensam, satte pa stodhjulen pa cykeln har om dagen sa nu gar det undan ute pa garden. Vi matar hastarna och har det kul om dagarna! Hon har aven borjat skolan tva dagar i veckan ( stora tjejen nu ) vilket hon ar ganska stolt over tror jag!

I morgon ar jag ledig sa da ska jag ta min bok och ga upp till ett av falten dar och spandera min dag, sen ska man ta en tur och se om hastarna kanske. Det kommer nog bli en slapp dag. Hoppas pa solsken men det gor inget om det regnar for min del, jag ar glad anda!
Det ar otroligt vad tiden gar fort, nu ar det 5 manader sen jag kom och snart kommer julen. Dags att tanka pa julklappar! Vilket jag inte ska dra upp har men jag har mina planer, kan ju inte ta med mig for mycket hem. Da blir det extra kilon i vaskan och det kostar pengar.
Nu ska jag ga in och kaka lite middag och sen blir det nog en god bok och sedan natti natti!

Ha det bra!
Halsningar fran mig pa irland!